عیب یابی صدا موتورسیکلت

عیب یابی صدا موتورسیکلت یکی از موارد مهم مورد بررسی در سرویس موتورسیکلت است. موتورسیکلت ها معمولا به مرور زمان و با بالا رفتن کارکرد آنها دچار سرو صدایی می شوند که نادیده گرفتن صدایی که موتورسیکلت شما تولید می کند در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما می تواند داشته باشد. در قسمت زیر صداهای عجیبی که ممکن است موتورسیکلت شما ایجاد کند، و عیب یابی صدا موتورسیکلت را بررسی خواهیم کرد.

عیب یابی صدا موتورسیکلت

ناله‌ای که هنگام قرار دادن موتورسیکلت در دنده رخ می‌دهد ممکن است نشانه‌ای از مشکل در گیربکس باشد. می‌توانید با عبور از هر دنده بررسی کنید که آیا این ناله همراه با یک یا دو دنده ایجاد می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است سطح سایش غیرهمگن باشد. برای رفع ناله در دنده، مناسب است بلبرینگ‌ها و شفت‌های گیربکس را تعویض کنید زیرا ممکن است تراز آنها تخریب شده باشد.

صدای تق تق یا ضربه در موتور سیکلت این هشدار را به شما می دهد که ممکن است مشکلی در میل لنگ و شاتون وجود داشته باشد. اگر در حین سواری هستید و صدای تق تق یا ضربه ای می‌شنوید، سوئیچ قطع کن را بزنید و توقف کنید.

آچارکشی و سرویس دوره ای موتورسیکلت

اگر موتور سیکلت شما مانند یک کرونومتر شروع به تیک زدن کرد، باید هدر اگزوز خود را بررسی کنید. به خصوص اگر این هدرها قدیمی هستند. بررسی کنید که موتورسیکلت چه زمانی سرد است و ممکن است در چند ثانیه اول مقداری بخار یا آب را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید دست خود را نزدیک نگه دارید تا احساس کنید که گاز از آن خارج می‌شود بدون اینکه بسوزید.

صدای غرغر ممکن است از سیستم خنک کننده موتورسیکلت باشد. مایع خنک کننده بی صدا در اطراف موتور می چرخد ​​و سطح آن نباید پایین بیاید. سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید و اگر پایین آمد مشکلی وجود خواهد داشت. اگر یک محفظه هوا در پمپ وجود داشته باشد، مایع خنک کننده نمی تواند به درستی گردش نماید. برای رفع این مشکل، مایع خنک‌کننده خود را پر کنید، سپس دوباره چک کنید که آیا آب می‌افتد تا نشت آب‌بند یا واشر بررسی شود.

ضربه زدن نشان دهنده تنش و درگیری است که نیاز به تعویض دارد. کشنده ها کشیده می شوند و به حد سایش می رسند. این باعث می شود که زنجیر به هم بخورد و صدای تق تق ایجاد کند. با نگاهی به زنجیر کشش یا بادامک شروع کنید و مطمئن شوید که قطعات را تعویض کنید. در حالت بدتر، زمان بندی سوپاپ شما از بین می رود و سوپاپ ها و یا پیستون ها می توانند به هم برسند.

صدای خراشیدن معمولا از لنتها می باشد. لنت ترمز در صورت نیاز باید تعویض شود. گاهی اوقات ممکن است کلیپر مشکل ساز باشد و باعث کشیده شدن لنت ترمز شود. می‌توانید با فشار دست و بررسی آن این موضوع را شناسایی نمایید. در غیر این صورت ممکن است کولیس چسبنده مشکل باشد و باید تعویض شود.

صدای تیک تیک از استارت هنگام استارت زدن موتور سیکلت نشانه ضعف باتری موتورسیکلت می باشد. همچنین مشاهده شوره زدن کنار بسط های باطری هم باعث گرفتگی خروجی اصلی بخار اسید باتری می شود که باید بررسی شود

صدای ترقه دادن از اگزوز هنگام سرعت گرفتن به دلیل تنظیم نبودن دهنه شمع می باشد همچنین مشاهده سخت روشن شدن و بد کار کردن انجین از تمام شدن پلاتین شمع ایجاد می شود.

آموزش تعمیرات موتور سیکلت

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 7 =