بنلی ۲۵۰R (مشخصات فنی بنلی ۲۵۰ آر دوسیلندر)
آنچه در این مقاله می خوانید
موتورسیکلت بنلی ۲۵۰R با هدف ورود نیکران موتور به کلاس ریسینگ، وارد بازار ایران شد. نسخه جهانی این موتور benelli 302R است که در بازار ایران حجم انجین آن به ۲۵۰ کاهش یافته است.
پیشنهاد خواندنی : آموزش رایگان تعمیر موتورسیکلت
مشخصات فنی بنلی Benelli 250R
عنوان | مشخصات فنی |
نوع انجین | دو سیلندر |
حجم سیلندر | ۲۴۹ سی سی (۳۱ اسب بخار) |
جعبه دنده | دستی (کلاچدار) |
حداکثر سرعت | ۱۵۰کیلومتر بر ساعت |
سیستم سوخت رسانی | انژکتور الکترونیک |
روشن کننده | برقی (EFI) |
تعداد دنده | ۶ دنده |
ترمز عقب / جلو | دیسکی / دیسکی (بدون ABS ) |
نوع چراغ | هالوژن (دارای دی لایت) |
ظرفیت باک | 14 (یورو ۴) |
وزن | ۱۸۵ |
از نقاط ضعف این موتور میتوان نداشتن سیستم ترمز ABS و داشتن وزن بسیار بالا می توان اشاره کرد. این موتور به سرعت حداکثری که در مشخصات آن آورده شده نمیرسد و رایدر ها سرعت حداکثر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت را با این موتور تجربه کردهاند.
از مزایا فنی بنلی ۲۵۰R ریس داشتن دو سیلند و انجین با دوام آن است. با توجه به وزن بالا موتور در هنگام تصادف معمولاً تعادل موتورسوار به هم نمیخورد و از طرفی در صورتی که تصادف شدید داشته باشید احتمال صدمه جسمی برایتان بالاتر است.
بررسی ظاهری بنلی ۲۵۰R
ظاهر بنلی ریس حالت اسپرت و ریسینگ دارد. رینگهای زیبای این موتور از جنس آلمینیومی و ترکیبی زیبا از رینگ ستارهای و پرهای است.فرمانهای بنلی ۲۵۰R ریس پایینتر رفته است و از طرفی باک آن برآمدهتر شده است که استایل موتورسوار را در حالت مسابقهای قرار دهد. روی فرمان این موتور پنل دیجیتال را که در دیگر موتورهای بنلی استفاده میشود را میتوان دید که جلوی آن را یک بادگیر پوشش داده است.
دو چراغ جلوی بنلی ریس هالوژنی است و چراغ روشنایی در روز (دی لایت ) هم دارد. چراغ پشت بنلی هم مانند دیگر موتورهای این سری است و دارای شبرنگ هم است.در جلوی موتور ورودی هوا جهت خنک کردن موتور تعبیه شده است. بقل موتور هم فلاپهای حجیم این موتور قرار دارد و روی آن با برچسبهای رنگی اسپرت شده است. اگزوزهای این موتور در سمت راست قرار دارد و تا حدی حجیمسازی شدهاند.
تجربه سواری با بنلی ۲۵۰R
همانطور که اشاره شد وزن این موتور نسبت به انجین بسیار بالا می باشد. دلیل اصلی را میتوان استفاده از فلاپهای زیاد در این موتور است. از طرفی بدنه بنلی ۲۵۰R آیرودینامیک طراحی شده و در سواری سنگینی باعث کم شدن فرمان پذیری نمیشوند.
سرعت و شتاب این موتور با مشکل مواجه است، مالکین آن شتاب و سرعت این موتور را برای یک موتور ریسینگ ضعیف میدانند اما با اینکه این موتور نسبت به موتورهای ریسی همچون CBR ضعیف است اما در حد اندازه و قیمت خود کاملاً مناسب است.همچنین صدای بنلی ریس نیز خیلی بلند نیست اما از صدای ضعیفی هم برخوردار نیست.هزینه نگهداری و مصرفی (استهلاک) موتورهای بنلی بالاست.