بررسی کاوازاکی KLX 250 ( مشخصات کاوازاکی KLX250 )
آنچه در این مقاله می خوانید
نقد و بررسی کاوازاکی KLX 250
در این مقاله قصد داریم به بررسی کاوازاکی KLX 250 بپردازیم.
یکی از ایرادات مهم در مونتاژ کاوازاکی KLX 250 طریقه بست کمربندی می باشد که بار ها به نفرات مونتاژکننده توصیه کردیم که هنگام نصب بست کمربندی مدار سیم کشی ها به اصطلاح خفت نیفتد و باعث آسیب و قطع شدن آنها نشود.
استفاده از بست مورد نظر روی شاسی این موتور هیچگونه کارایی و کاربردی ندارد و باعث می شود در سرویس و شست وشوی موتور مزاحمت ایجاد کند.
جهت دریافت خدمات تعمیر تخصصی موتورسیکلت از جمله : مشاوره و ثبت نوبت تعمیرگاهی از طریق دکمه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.
کاوازاکی KLX 250
کاوازاکی KLX از جمله موتورسیکلتهای دوال اسپرت آفرودی کمپانی مشهور ژاپنی است که توسط کویر موتور به بازار ایران عرضه میشود. در بین موتورسیکلتهای اندرو رده بالای حاضر در بازار، کاوازاکی KLX 250 را میتوان یکی از گزینههای جایگزین جذاب و ارزانتر رقبای حرفهای اروپایی دانست.
قلب تپنده کاوازاکی KLX 250 یک پیشرانه ۲۴۹ سیسی تک سیلندر ۴ زمانه ۴ سوپاپ است که به سیستم سوپاپهای DOHC مجهز بوده و میتواند حداکثر ۲۱.۷ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۷۵۰۰rpm و حداکثر ۲۰.۵ نیوتونمتر گشتاور را در دور موتور ۷۰۰۰rpm در اختیار راننده قرار دهد.
همانطور که میدانید واردات موتورسیکلتهایی با حجم پیشرانه بیشتر از ۲۵۰ سیسی در ایران ممنوع است، لذا با وجود این قانون اندروهای ۲۵۰ سیسی قدرتمندترین آفرودرهای قانونی بازار کشور هستند. اما باید گفت اگرچه کاوازاکی KLX 250 قدرتمندترین پیشرانه در بین اندروهای ۲۵۰ سیسی را ندارد، اما به اندازه کافی توانمند و جذاب است.
برخلاف پیشرانه اندروهای گران قیمت اروپایی که بیشتر برای حرفهایها طراحی شدهاند و بیشینه نیروی آنها در دورهای بالا به دست میآید، بیشینه توان خروجی پیشرانه کاوازاکی KLX 250 از دور موتورهای پایین و میانی در اختیار راننده خواهد بود، به همین دلیل نیز برای سواریهای آفرودی معمول مناسب اکثر رانندگان آسان خواهد بود.
افزایش دور پیشرانه اندرو ژاپنی به نرمی، کاملا کنترل شده و قابل پیشبینی افزایش پیدا میکند. گیربکس ۶ سرعته کوپل شده با پیشرانه کاوازاکی KLX 250 نیز با کمک ضرایب دنده مناسب و کمک کلاج نرم خود، تجربه کاملا خوبی را برای رانندگی در جاده و خارج از جاده فراهم خواهد کرد.
برای کنترل چرخهای جلو و عقب به ترتیب دیسکهای ترمز ۲۵۰ (کالیپر ۲ پیستونه) و ۲۴۰ میلیمتری (کالیپر تک پیستونه) در نظر گرفته شدهاند که عملکرد خوبی از خود نشان داده و وزن ۱۳۸ کیلوگرمی اندرو ژاپنی را به راحتی کنترل میکنند.
ارتفاع ۸۹۰ میلیمتری زین کاوازاکی KLX 250 از سطح زمین و موقعیت قرارگیری دستگیره آن مناسب رانندگان با قد متوسط خواهد بود، اما با این حال بین رقبای هم رده کمترین ارتفاع را ندارد. همچنین کیفیت روکش زین راحت و نرم کاوازاکی KLX 250 نیز خوب ارزیابی میشود.
در چهرهی کاوازاکی KLX جزئیات طراحی معمول شرقیها قابل مشاهده است و به طور خلاصه طراحی اندرو ژاپنی را باید زیبا توصیف کنیم.
جهت دریافت خدمات تعمیر موتور سنگین گروه پژمان موتور می توانید با شماره تماس مجموعه و یا از طریق شبکه های اجتماعی و و بسایت با ما در ارتباط باشید.