زنجیر چرخ موتورسیکلت اورنگ دار و معمولی
آچارکشی و سرویس دوره ای موتورسیکلت

زنجیر چرخ موتورسیکلت ، بخشی از سیستم انتقال قدرت موتورسیکلت است و وظیفه انتقال حرکت و گشتاورد از موتور به چرخاندن چرخ عقب را دارد. زنجیر ها با استفاده از گیره های متصل به چرخ دنده و پیچ و مهره های متصل به موتور ، حرکت را انتقال می دهند. این سیستم برخلاف تسمه ها ، معمولا در موتورسیکلت هایی با قدرت و گشتاور بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

زنجیر چرخ اورینگ دار

در این زنجیر ها اورینگ در هر گیره وجود دارد. اورینگ ها از جنس پلی یورتان تولید می شود و بر روی هر گیره قرار دارند.

زنجیر چرخ معمولی

در این زنجیر چرخ گیره های مستقیما به هم متصل می شوند که امر باعث می شود نگهداری از آنها بیشتر و حساس تر باشد.

زنجیر چرخ موتورسیکلت

نازک و انعطاف پذیر روی هر گیره نصب می شود.

جلوگیری از فرسایش و ورود گرد غبار به داخل زنجیر می کند.

نیاز به نگهداری کمتر و معمولا نیاز به روغن کاری مکرر زنجیر چرخ ندارد.

صدای کمتری تولید می کند و در مقایسه با زنجیر های معمولی بی صدا تر است.

نیاز به روغن کاری مکرر زنجیر چرخ برای کاهش فرسایش دارد

صدای بیشتری تولید می کنند به خصوص در صورت عدم نگهداری مناسب

برای موتورسیکلت هایی با توان کمتر و کاربرد های عمومی استفاده می شود.

مطالب مرتبط

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫2 نظر

  • آرمین ناظمی

    خداقوت
    ممنون از آموزش های خوبتون..به نکات ریز و دقیقی دقت می کنید که خیلی از همکارهاتون اصلا به ذهنشون هم نمیاد. ویدئو های آموزشی در مورد تعمیرات موتورسیکلت بیشتر بزارید . سپاس

    ۱۴۰۲-۱۱-۱۶ در ۱۴:۰۷
    • Pejman

      درود
      سلامت باشید.حتما

      ۱۴۰۲-۱۱-۱۶ در ۱۵:۱۲

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − سه =