آنچه در این مقاله می خوانید
موتورسیکلت بنلی ۲۵۰ ملقب به بنلی ۳۰۰ یکی از محصولات شرکت بنلی کشور ایتالیاست که در کشور چین برای بازار کشور آسیا تولید می شود. بنلی ۳۰۰ در دسته موتورهای سبک قرار دارد. این موتورسیکلت با داشتن ظاهری جذاب و خطوط آیرودینامیکی، بازار فروش خوبی را به خود اختصاص داده است.
موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ (Benelli TNT 300) یکی از موتورسیکلت های سبک و پرفروش شرکت بنلی است که در کلاس موتورسیکلت های نیکد قرار می گیرد. این موتورسیکلت با طراحی جذاب و خطوط منحصر به فرد یکی از محصولات جذاب شرکت بنلی است.
مطالب مرتبط : آموزش رایگان تعمیر موتورسیکلت
طراحی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰
موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ از خانواده موتورسیکلتهای دو سیلندر ارائه شده توسط نیکران موتور است. در واقع، بنلی ۲۴۹ دو سیلندر جایگزین بنلی ۳۰۰ دو سیلندر شده است که دیگر به بازار عرضه نمیشود.
موتورسیکلت بنلی مدل TNT 249S با طراحی جذاب و شبیه به همکلاسیهای خود، برای علاقهمندان به موتورسیکلت مناسب است.
قوسی که بین باک و صندلی سرنشین عقب قرار دارد، جایگاه مناسبی برای راننده فراهم کرده و شکل زیبایی به این موتورسیکلت بخشیده است. صندلی سرنشین عقب نیز با فاصله مناسبی از لاستیک عقب طراحی شده است تا نمای زیبایی به آن بدهد و تکانهای کم تر و نرمتری در عبور از موانع و دستاندازها به سرنشین دهد.
موتورسیکلت Benelli TNT 249S در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و طلایی موجود است. رنگ اصلی بنلی ۲۴۹ سبز فسفری است که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. این رنگ در باک، فلاپ های کناری، فلاپ لاستیک جلو و رینگ های هر دو لاستیک دیده می شود و در رینگ ها جلوه ای متفاوت به این موتور بخشیده تا تی ان تی ۲۴۹ اس ظاهر خوبی داشته باشد.
به طور کلی، بنلی ۳۰۰ با طراحی جذاب، عملکرد بالا و رنگبندی زیبا یکی از گزینههای مناسب برای علاقهمندان به موتورسیکلت در بازار ایران است.
موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ با فریم اصلی از جنس فولاد Trellis، یکی از محصولات پرطرفدار شرکت بنلی است. طراحی عملکردی و شیک بنلی ۳۰۰، با ظاهری شبیه به موتورهای اسپرت، نشانگر اهمیت طراحی در ساخت این محصول است.
کیلومترشمار نیمه دیجیتال بر روی نسخه ۳۰۰، چراغ های LED عقب و طراحی عضلانی مخزن سوخت از ویژگی های اصلی بنلی ۳۰۰ است که در ظاهر این موتور به چشم می آید. این ویژگی ها علاوه بر شاسی سبک و قدرتمند، موتوری قدرتمند و کارآمد را در اختیار کاربران قرار می دهد.
به طور کلی، موتورسیکلت Benelli 300 دارای طراحی ارگونومیک است و چسبندگی گسترده این موتور به سطح زمین و همچنین صندلی نرم و راحت آن، کیفیت سواری این موتور را مثال زدنی کرده است. به دلیل طراحی مناسب، موقعیت راکب در این موتورسیکلت راحت است، و این ویژگی باعث شد از آن به عنوان موتور تورینگ استفاده شود.
پس از چند سال و موفقیت های بسیار بنلی دو سیلندر ۳۰۰، این موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱ توقف تولید شد و به جای آن، بنلی ۲۴۹ اس (Benelli 249S) به فروش رسید. این موتورسیکلت، به عنوان نسخه بهروزرسانی شده بنلی ۳۰۰، چند تغییر ظاهری داشته است، اما از نظر فنی، تفاوت زیادی با بنلی ۳۰۰ ندارد.
بنلی TNT 249S یا نسخه بهروزرسانی شده TNT 300، به عنوان یک موتور دو سیلندر با کارایی قابل توجه و ظاهری جذاب، جای خود را در بازار پیدا کرده است. با این حال، مصرف کنندگان میتوانند با مقایسه و بررسی ویژگیهای فنی و ظاهری این دو موتور، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشند.
مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰
عنوان | بنلی ۳۰۰ نیکرانموتور |
حجم باک | ۱۶ لیتر |
حجم موتور | ۲۴۹cc |
سیلندر | ۲ سیلندر / ۴ زمانه/ ۸ سوپاپ |
سیستم خنککننده | آب خنک |
قدرت | ۳۱.۵ اسب بخار در دور موتور ۱۱۰۰۰ |
گشتاور | ۲۱.۲ نیوتن متر |
نسبت تراکم | ۱۲:۱ |
شتاب ۰ تا ۶۰ | ۳.۴ ثانیه |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۳ ثانیه |
جعبه دنده | ۶ سرعته با کلاج دستی |
کلاچ | کلاج خیس آغشته به روغن با سیستم پرفشار روغن |
سیستم تعلیق جلو | دو کمک فنره تلسکوپی معکوس |
سیستم تعلیق عقب | مونوشاک |
ترمز عقب | دیسکی با قطر ۲۴۰ میلیمتر |
ترمز جلو | دیسکی دوقلو با قطر ۲۶۰ میلیمتر |
چرخها | ۱۷ اینچ آلمینیومی |
لاستیک جلو * | ۱۷-۱۱۰/۷۰ |
لاستیک عقب * | ۱۷-۱۶۰/۷۰ |
طول/عرض/ارتفاع | ۲۱۳۰ / ۸۰۰ / ۱۱۲۰ |
ارتفاع تا زین | ۷۶ سانتی متر |
فاصله دو محور | ۱۴۱ سانتی متر |
بنلی TNT 249S از موتور دو سیلندر با ظرفیت ۲۴۹ سیسی بهره میبرد و در رده موتورهای ۲۵۰ سیسی قرار میگیرد. این موتور دارای ۸ سوپاپ و سیستم چهارزمانه است. حداکثر قدرت خروجی بنلی TNT 249S ۳۱.۵ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه یا همان ۲۳.۵ کیلووات در ۱۱۰۰ دور در دقیقه است.
سیستم تعلیق موتورسیکلت بنلی TNT 300s یا TNT 249s، شامل دو کمک تلسکوپی در قسمت جلو و یک ضربهگیر هیدرولیکی در قسمت عقب است. این سیستم باعث راحتی و نرمی در رانندگی میشود و در صورت عبور از برخی ناهمواریها در جاده، تأثیر کم تری بر روی کارایی و راندمان موتورسیکلت خواهد داشت.
شرکت بنلی، برای تایر این موتورسیکلت دو گزینه را در نظر گرفته است؛ یکی از گزینهها تایر MRF است که به صورت استاندارد در این موتور استفاده میشود و گزینه دیگر تایر Pirelli Angel است که به عنوان یک گزینه اختیاری بر روی این موتورسیکلت قرار میگیرد، اما در بازار ایران این موتورسیکلت با لاستیک های ایرانی به مشتریان ارائه می شود.
هنگامی که بنلی ۳۰۰ را روشن میکنید، صدای غرش بم قابل شنیدن است و با افزایش دور موتور، صدای شگفتانگیز آن به همراه شما خواهد بود.