مشخصات فنی یاماها R15
قلب تپنده یاماها R15 یک انجین ۱۵۵ سیسی تک سیلندر ۴ زمانه ۴ سوپاپ آب خنک با نسبت تراکم ۱۱.۶:۱ است که از میل سوپاپ SOHC در آن استفاده شده. ۱۸.۳ اسببخار در دور موتور ۱۰۰۰۰ و ۱۴.۱ نیوتون متر گشتاور در دور موتور ۸۵۰۰ نهایت قدرتی است که این انجین میتواند برای این موتور تولید کند. صفر تا صد این موتور حدود ۱۰ ثانیه ثبت شده و نهایت سرعت آن تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. حجم روغن موردنیاز این انجین هم ۱.۰۵ لیتر است که همین باعث میشه نگهداری این موتور هزینه کمتری نسبت به موتورهای ۲ یا ۳ لیتری داشته باشد.
قدرت این انجین برای به حرکت دراوردن این موتور، توسط یک گیربکس ۶ سرعته از طریق زنجیر به چرخ عقب منتقل می شود. سوخن رسانی یاماها R15 توسط انژکتور انجام می شود و سوخت از باک با ظرفیت ۱۱ لیتری به انجین می رسد.
در جلوی یاماها R15 از دو کمک فنر تلسکوپی استفاده شده و برای عقب موتورسیکلت از تک کمک مرکزی استفاده شده. سایز هردو رینگ این موتور ۱۷ اینچی است و سایز لاستیک جلو ۱۷-۱۰۰/۸۰ و برای لاستیک عقب سایز ۱۷-۱۴۰/۷۰ قرار گرفته.
یاماها برای نگه داشتن این موتور جذاب خودش از ترمزهای دیسکی و کالیپرهای دو پیستونه استفاده کرده. دیسک جلو با قطر ۲۸۲ میلیمتر و دیسک عقب با قطر ۲۲۰ میلیمتر از تکنولوژی ABS دو کاناله بهره می برند که عملکرد ترمزهارو بهتر می کند و یکی از آپشنهای خوب این موتور بحساب میاد.
جدول مشخصات فنی یاماها آر ۱۵ | |
نام محصول | R15 V3 |
برند | YAMAHA |
کلاس موتور | ریس اسپرت |
حجم انجین | ۱۵۵ سی سی |
نوع انجین | چهار زمانه – آب خنک |
تعداد سیلندر | تک |
تعداد سوپاپ در هر سیلندر | ۴ سوپاپ |
توان | ۱۸.۶ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۱۴.۱ نیوتون متر در ۸۵۰۰ دور در دقیقه |
نوع روشن کننده | استارتر الکتریکی |
سیستم تامین سوخت | انژکتور |
نوع سوخت | بنزین |
حجم باک | ۱۱ لیتر |
نوع کلاچ | دستی |
نوع دنده | ۶ دنده |
نوع انتقال قدرت | زنجیر |
لاستیک جلو | ۸۰/۱۰۰ -۱۷ |
لاستیک عقب | ۷۰/۱۴۰ -۱۷ |
ترمز جلو | دیسک + ABS |
ترمز عقب | دیسک + ABS |
تعلیق جلو | تلسکوپی |
تعلیق عقب | تک کمک فنر مرکزی |
طول*عرض*ارتفاع | ۱۹۹۰*۷۲۵*۱۱۳۵ میلی متر |
فاصله دو محور چرخ ها | ۱۳۲۵ میلی متر |
فاصله از سطح زمین | ۱۷۰میلی متر |
فاصله زین تا زمین | ۸۱۵ میلی متر |
وزن | ۱۴۲کیلوگرم |
کیلومتر شمار | دیجیتال |
چراغ LED | دارد |