آنچه در این مقاله می خوانید

در سال ۹۵، بنلی ۲۵۰ تک سیلندر وارد بازار ایران شد. در سال ۹۹، این موتور با یک فیسلیفت جدید معرفی شد که تغییرات اساسی در ظاهر و شاسی آن را به همراه داشت. اما انجین موتور باقیماند. تغییرات در ظاهر و شاسی، موجب پسرفت از نظر برخی افراد شد. از جمله تغییرات، استفاده از شاسی و طراحی ظاهری بنلی ۱۵۰ نیوفیس در این موتور بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
این تغییرات شامل کوچک شدن ابعاد موتور، باریک شدن لاستیکها و کاهش اُبُهت موتور بود. نکته جالب این است که ظاهر و شاسی بنلی ۲۵۰ تک سیلندر در کشورهای مختلف متفاوت بوده و بنابراین برخی از افراد معتقدند که موتوری که وارد ایران شده، ورژن متفاوتی از بنلی ۲۵۰ تکسیلندر است.

مشخصات فنی بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
مشخصات فنی بنلی ۲۵۰ تک سیلندر در جدول زیر آورده شده است:
مشخصات بنلی ۲۵۰ تک سیلندر | توضیحات |
ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع) | ۲۰۵*۸۱*۱۰۶.۵ ( سانتی متر ) |
ارتفاع زین | ۷۸ سانتی متر |
نوع انجین | تک سیلندر، ۴ زمانه، ۴ سوپاپ، آب خنک |
حجم موتور | ۲۴۹ سی سی |
حداکثر قدرت | ۲۵.۵ اسب بخار در دور موتور ۹۲۵۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۱.۲ نیوتون متر در دور موتور ۸۰۰۰ |
نسبت تراکم | ۱۱.۲ به ۱ |
سیستم سوخت رسانی | انژکتور برقی |
میزان مصرف سوخت (حدودی) | ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
سیستم انتقال قدرت | زنجیر، ۶ دنده |
سیستم ترمز جلو | دیسک ۲۸۰ میلیمتری، کالیپر ۲ پیستونه |
سیستم ترمز عقب | دیسک ۲۴۰ میلیمتری، کالیپر ۲ پیستونه |
سیستم تعلیق جلو | جفت کمکفنر تلسکوپی معکوس ۳۵ میلیمتری |
سیستم تعلیق عقب | تک کمکفنر روغنی |
لاستیک ها | جلو ۱۱۰/۸۰/۱۷ و عقب ۱۲۰/۷۰/۱۷ برند (ایرانیاسا) |
حجم باک | ۱۳.۵ لیتر |
نهایت سرعت ( حدودی ) | ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت |

طراحی ظاهری بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
طراحی ظاهری بنلی ۲۵۰ تک سیلندر ترکیبی از المانهای اسپرت و مدرن است که باعث شده این موتور در نگاه اول جذاب به نظر برسد.
طراحی قسمت جلو بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
چراغ جلو با طراحی هالوژنی و قاب اسپرت، ظاهری تهاجمی به موتور بخشیده است. این طراحی در کنار خطوط زاویهدار، حس پویایی و سرعت را القا میکند.
فرمون بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
فرمون این موتور به گونهای طراحی شده که کنترل آسانی را برای راننده فراهم میکند. این ویژگی باعث میشود بنلی ۲۵۰ تک سیلندر در مسیرهای شهری و پیچهای تند عملکرد خوبی داشته باشد.
کیلومتر بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
صفحه کیلومتر این موتور ترکیبی از دیجیتال و آنالوگ است که اطلاعاتی مانند سرعت، دور موتور، میزان سوخت و مسافت طی شده را بهوضوح نمایش میدهد.
باک بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
باک با طراحی اسپرت و ظرفیت ۱۳.۵ لیتر، برای استفادههای روزانه و مسافتهای کوتاه مناسب است. خطوط برجسته روی باک، زیبایی ظاهری آن را دوچندان کرده است.
زین بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
زین این موتور با طراحی ارگونومیک و ارتفاع مناسب، راحتی خوبی برای راننده و سرنشین فراهم میکند. این ویژگی بهویژه در مسیرهای طولانی احساس راحتی بیشتری ایجاد میکند.
جزئیات بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
جزئیات طراحی مانند استفاده از قطعات با کیفیت بالا، رنگآمیزی دقیق و مقاوم در برابر سایش، نشاندهنده توجه بنلی به کیفیت ساخت این مدل است.
صدای اگزوز بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
صدای اگزوز بنلی ۲۵۰ تک سیلندر از ویژگیهای بارز آن است. این صدا با طنین خاص خود حس قدرت و هیجان را به راننده و اطرافیان منتقل میکند. در دورهای بالا، صدای اگزوز بیشتر به گوش میرسد و جذابیت موتور را دوچندان میکند.
تست رانندگی و تجربه سواری
بنلی ۲۵۰ تک سیلندر با وزن سبک و ابعاد جمعوجور، برای استفاده در محیط شهری بسیار مناسب است. همچنین، عملکرد پیشرانه و سیستم تعلیق آن تجربهای لذتبخش از سواری را ارائه میدهد.
هندلینگ
هندلینگ این موتور بسیار روان و کنترلپذیر است. طراحی بدنه و فرمانپذیری خوب، کنترل موتور را حتی در پیچهای تند و مسیرهای شلوغ آسان میکند.
سیستم تعلیق و ترمز
سیستم تعلیق این موتور شامل دوشاخ معکوس در جلو و تکشوک در عقب است که ضربات جاده را بهخوبی جذب میکند. ترمزهای دیسکی جلو و عقب با عملکرد قدرتمند خود، ایمنی و اطمینان بالایی را به راننده میبخشند.
لاستیکهای بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
لاستیکهای استاندارد این موتور برای استفاده در محیط شهری و جادههای کوتاه کاملاً مناسب هستند و چسبندگی خوبی به سطح جاده دارند.
تست شتاب ۰ تا ۱۰۰ و حداکثر سرعت بنلی ۲۵۰ تک سیلندر
بنلی ۲۵۰ تک سیلندر از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۸ ثانیه شتاب میگیرد و حداکثر سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. این عملکرد برای یک موتور تک سیلندر با این حجم موتور کاملاً مناسب است.
جمعبندی کلی
بنلی ۲۵۰ تک سیلندر یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال یک موتورسیکلت سبک، اقتصادی و جذاب برای استفاده روزانه هستند. طراحی اسپرت، صدای جذاب اگزوز و عملکرد مناسب، این موتور را به یکی از محبوبترین مدلها در کلاس خود تبدیل کرده است. اگر به دنبال موتوری هستید که هم در شهر و هم در جاده عملکرد خوبی داشته باشد، بنلی ۲۵۰ تک سیلندر میتواند انتخابی عالی باشد.
12 نظر
سلام
میخوام بنلی ۲۵۰ بگیرم
مدل ۹۷ تک
به نظرتون ارزش خرید داره
درود
من بنلی کلا توصیه نمی کنم
سلام دورد
بنلی ۲۵۰نیوفیس حجم روغن چقدر باید بریزم. هر کسی یه مقدار لیتری میگه 🫤
درود
بستگی به موارد مختلفی مثل دمای انجین و… داره میتونید با مجموعه تماس بگیرید تا راهنمایتتون کنند….۰۹۱۳۱۰۰۶۲۷۵
سلام دوستان به نظرتون بنلی۲۵۰ تک بهتره یا گلکسی۱۸۰ من بین این دوتا موتور گیر کردم راهنمایی کنید ممنون
گلکسی na180 نسبت به اون مورد مناسب تر هست
سلام دوستان من قصد خرید موتور دارم اگه این موتور رو سوار شدین لطفا یک کوچلو در مورد کیفیت و کند و شتابش و سواریش بگین ممنون
درود
بنلی کلا توصیه نمی کنم
سلام – یه سوال من ۲۵۰ نیو دارم حدود ۴۰۰۰ تا روندم ولی از اول مشکل دنده دارم مخصوصا زمانی که میخوام از دنده ۶ کم کنم- اصلا از دنده در نمیاد فقط باید با لگد محکم بزنم تا دنده کم کنه و . از دنده ۲ به ۳ هم دنده جا نمیخوره باید یکی کم کنی بعد آیا شما هم این مشکل رو دارید ؟؟؟؟
درود.باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکلش برطرف کنند
منم این مشکلو دارم!
درود
برای حل مشکل مراجعه کنید یا با مجموعه در تماس باشید…۰۹۱۳۱۰۰۶۲۷۵