آموزش تعمیرات موتورسیکلت سبک و سنگین

مشاهده
بررسی بنلی ۲۵۰ تک سیلندر(مشخصات فنی بنلی ۲۵۰ نیو)
Review of Benelli 250 single cylinder 2025

در سال ۹۵، بنلی ۲۵۰ تک سیلندر وارد بازار ایران شد. در سال ۹۹، این موتور با یک فیس‌لیفت جدید معرفی شد که تغییرات اساسی در ظاهر و شاسی آن را به همراه داشت. اما انجین موتور باقی‌ماند. تغییرات در ظاهر و شاسی، موجب پس‌رفت از نظر برخی افراد شد. از جمله تغییرات، استفاده از شاسی و طراحی ظاهری بنلی ۱۵۰ نیوفیس در این موتور بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

این تغییرات شامل کوچک شدن ابعاد موتور، باریک شدن لاستیک‌ها و کاهش اُبُهت موتور بود. نکته جالب این است که ظاهر و شاسی بنلی ۲۵۰ تک‌ سیلندر در کشورهای مختلف متفاوت بوده و بنابراین برخی از افراد معتقدند که موتوری که وارد ایران شده، ورژن متفاوتی از بنلی ۲۵۰ تک‌سیلندر است.

آچارکشی و سرویس دوره ای موتورسیکلت

مشخصات فنی بنلی ۲۵۰ تک سیلندر در جدول زیر آورده شده است:

آموزش تعمیرات موتور سیکلت

طراحی ظاهری بنلی ۲۵۰ تک سیلندر ترکیبی از المان‌های اسپرت و مدرن است که باعث شده این موتور در نگاه اول جذاب به نظر برسد.

چراغ جلو با طراحی هالوژنی و قاب اسپرت، ظاهری تهاجمی به موتور بخشیده است. این طراحی در کنار خطوط زاویه‌دار، حس پویایی و سرعت را القا می‌کند.

فرمون این موتور به گونه‌ای طراحی شده که کنترل آسانی را برای راننده فراهم می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود بنلی ۲۵۰ تک سیلندر در مسیرهای شهری و پیچ‌های تند عملکرد خوبی داشته باشد.

صفحه کیلومتر این موتور ترکیبی از دیجیتال و آنالوگ است که اطلاعاتی مانند سرعت، دور موتور، میزان سوخت و مسافت طی شده را به‌وضوح نمایش می‌دهد.

باک با طراحی اسپرت و ظرفیت ۱۳.۵ لیتر، برای استفاده‌های روزانه و مسافت‌های کوتاه مناسب است. خطوط برجسته روی باک، زیبایی ظاهری آن را دوچندان کرده است.

زین این موتور با طراحی ارگونومیک و ارتفاع مناسب، راحتی خوبی برای راننده و سرنشین فراهم می‌کند. این ویژگی به‌ویژه در مسیرهای طولانی احساس راحتی بیشتری ایجاد می‌کند.

جزئیات طراحی مانند استفاده از قطعات با کیفیت بالا، رنگ‌آمیزی دقیق و مقاوم در برابر سایش، نشان‌دهنده توجه بنلی به کیفیت ساخت این مدل است.

صدای اگزوز بنلی ۲۵۰ تک سیلندر از ویژگی‌های بارز آن است. این صدا با طنین خاص خود حس قدرت و هیجان را به راننده و اطرافیان منتقل می‌کند. در دورهای بالا، صدای اگزوز بیشتر به گوش می‌رسد و جذابیت موتور را دوچندان می‌کند.

بنلی ۲۵۰ تک سیلندر با وزن سبک و ابعاد جمع‌وجور، برای استفاده در محیط شهری بسیار مناسب است. همچنین، عملکرد پیشرانه و سیستم تعلیق آن تجربه‌ای لذت‌بخش از سواری را ارائه می‌دهد.

هندلینگ این موتور بسیار روان و کنترل‌پذیر است. طراحی بدنه و فرمان‌پذیری خوب، کنترل موتور را حتی در پیچ‌های تند و مسیرهای شلوغ آسان می‌کند.

سیستم تعلیق این موتور شامل دوشاخ معکوس در جلو و تک‌شوک در عقب است که ضربات جاده را به‌خوبی جذب می‌کند. ترمزهای دیسکی جلو و عقب با عملکرد قدرتمند خود، ایمنی و اطمینان بالایی را به راننده می‌بخشند.

لاستیک‌های استاندارد این موتور برای استفاده در محیط شهری و جاده‌های کوتاه کاملاً مناسب هستند و چسبندگی خوبی به سطح جاده دارند.

بنلی ۲۵۰ تک سیلندر از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۸ ثانیه شتاب می‌گیرد و حداکثر سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این عملکرد برای یک موتور تک سیلندر با این حجم موتور کاملاً مناسب است.

جمع‌بندی کلی

بنلی ۲۵۰ تک سیلندر یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال یک موتورسیکلت سبک، اقتصادی و جذاب برای استفاده روزانه هستند. طراحی اسپرت، صدای جذاب اگزوز و عملکرد مناسب، این موتور را به یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در کلاس خود تبدیل کرده است. اگر به دنبال موتوری هستید که هم در شهر و هم در جاده عملکرد خوبی داشته باشد، بنلی ۲۵۰ تک سیلندر می‌تواند انتخابی عالی باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫12 نظر

  • سجاد

    سلام
    میخوام بنلی ۲۵۰ بگیرم
    مدل ۹۷ تک
    به نظرتون ارزش خرید داره

    ۱۴۰۳-۱۲-۲۸ در ۰۳:۱۱
    • Pejman

      درود
      من بنلی کلا توصیه نمی کنم

      ۱۴۰۳-۱۲-۲۸ در ۱۰:۰۲
  • Amin

    سلام دورد
    بنلی ۲۵۰نیوفیس حجم روغن چقدر باید بریزم. هر کسی یه مقدار لیتری میگه 🫤

    ۱۴۰۳-۰۸-۲۶ در ۱۳:۰۳
    • Pejman

      درود
      بستگی به موارد مختلفی مثل دمای انجین و… داره میتونید با مجموعه تماس بگیرید تا راهنمایتتون کنند….۰۹۱۳۱۰۰۶۲۷۵

      ۱۴۰۳-۰۸-۲۶ در ۱۳:۱۵
  • محمد

    سلام دوستان به نظرتون بنلی۲۵۰ تک بهتره یا گلکسی۱۸۰ من بین این دوتا موتور گیر کردم راهنمایی کنید ممنون

    ۱۴۰۳-۰۸-۰۵ در ۲۳:۴۳
    • Pejman

      گلکسی na180 نسبت به اون مورد مناسب تر هست

      ۱۴۰۳-۰۸-۰۶ در ۰۸:۰۰
  • محمد

    سلام دوستان من قصد خرید موتور دارم اگه این موتور رو سوار شدین لطفا یک کوچلو در مورد کیفیت و کند و شتابش و سواریش بگین ممنون

    ۱۴۰۳-۰۸-۰۵ در ۲۳:۲۱
    • Pejman

      درود
      بنلی کلا توصیه نمی کنم

      ۱۴۰۳-۰۸-۰۶ در ۰۷:۵۹
  • حسین

    سلام – یه سوال من ۲۵۰ نیو دارم حدود ۴۰۰۰ تا روندم ولی از اول مشکل دنده دارم مخصوصا زمانی که میخوام از دنده ۶ کم کنم- اصلا از دنده در نمیاد فقط باید با لگد محکم بزنم تا دنده کم کنه و . از دنده ۲ به ۳ هم دنده جا نمیخوره باید یکی کم کنی بعد آیا شما هم این مشکل رو دارید ؟؟؟؟

    ۱۴۰۳-۰۲-۱۹ در ۱۳:۱۵
    • Pejman

      درود.باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکلش برطرف کنند

      ۱۴۰۳-۰۲-۱۹ در ۱۴:۰۲
    • ممد

      منم این مشکلو دارم!

      ۱۴۰۳-۱۱-۰۳ در ۲۳:۰۳
      • Pejman

        درود
        برای حل مشکل مراجعه کنید یا با مجموعه در تماس باشید…۰۹۱۳۱۰۰۶۲۷۵

        ۱۴۰۳-۱۱-۰۳ در ۲۳:۱۵

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × چهار =