آموزش تعمیرات موتورسیکلت سبک و سنگین

مشاهده

موتور کی یو جی موتور SRK 250 RR دارای یک انجین ۲ سیلندر، ۴ زمانه، آب خنک و ۸ سوپاپ (DOHC) هست و انتقال سوخت در این انجین به کمک سیستم انژکتور دلفی انجام می شود. نسبت تراکم این انجین ۱۲ به ۱ اعلام شده که تراکم بالایی به حساب می آید.حجم دقیق انجین SRK ریس ۲۴۹ سی‌سی هست و حداکثر قدرتی که میتونه تولید کنه به ۳۱.۵ اسب‌بخار در دور موتور ۱۱۰۰۰ می رسد. حداکثر گشتاورش هم ۲۱.۲ نیوتون‌ متر در دور موتور ۹۰۰۰ عنوان شده.

نقد و بررسی کیو جی موتور SRK 250 RR

انتقال قدرت در این مدل به کمک سیستم زنجیر انجام می شود و قبل از اون یه گیربکس ۶ سرعته زحمت مدیریت دنده‌ها رو می کشد. گیربکس این موتور در حالت اولیه و صفر کیلومتر که موتور رو می گیرید کمی سفت هست و دنده‌ها با فشار زیاد جا میخورن که البته با استفاده از روغن با کیفیت این موضوع کاملاً حل میشه.روغن مورد استفاده در این موتور باید گرانروی 10W40 داشته باشه و حجم روغنی که باید در محفظه کارتل SRK 250 RR بریزید ۳.۲ لیتر هست.

این حجم از روغن موتور حجم زیادی برای یه موتور دو سیلندر به حساب میاد و وقتی که از یه روغن با کیفیت هم استفاده کنید، در زمان تعویض روغن و سرویس موتور هزینه‌ی نسبتاً زیادی بابت اون باید بپردازید که به نظرم یکی از نقطه ضعف‌های این موتورها همین هزینه نگهداری زیادش هست.

آچارکشی و سرویس دوره ای موتورسیکلت

گروه پژمان موتور اطلاعات و محتواهای جذاب و کاربردی توی حوزه صنعت موتورسیکلت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و یوتوب بارگذاری می کند که بسیار براتون مفید خواهد بود پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =