آنچه در این مقاله می خوانید
جهت دریافت خدمات تعمیر تخصصی موتورسیکلت از جمله : مشاوره و ثبت نوبت تعمیرگاهی از طریق دکمه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.
مشخصات فنی موتور کایو ۲۵۰
مشخصات فنی موتور کایو ۲۵۰ عبارتند از: موتور و گیر بکس : حجم موتور ۲۴۹ سیسی – تیپ موتور DOHC – حداکثر قدرت ۱۵.۲۶ کیلووات در ۸۵۰۰ دور در دقیقه – سیستم سوخت انژکتور برقی – کنترل سوخت به وسیله رایانه مرکزی – احتراق به وسیله شمع
مشخصات فنی : سیستم کمک فنر جلول و عقب تلسکوپی – لاستیک جلو ۲۱/۱۰۰-۸۰ – لاستیک عقب ۱۸/۱۰۰-۱۰۰ – ترمز ها دیسکی – وزن کل موتور ۱۱۵ کیلو
مشخصات فیزیکی : نوع شاسی فلز – طول ۲۱۷۰ میلی متر – عرض ۸۴۰ میلی متر – ارتفاع ۱۴۳۵ میلیمتر- فاصله دو محور ۱۵۰۲ میلی متر
مشخصات فرعی : ظرفیت باک بنزین ۹.۵ لیتر – باطری 1275AH
عنوان | مشخصات |
طول * ارتفاع (mm) | ۱۴۳۵*۲۱۷۰ |
نوع باطری | PMS |
ولتاژ و ظرفیت باطری | 12V 5Ah |
تعداد دنده | ۶ |
ظرفیت باک بنزین | ۹.۵ لیتر |
وزن | 123KG |
حجم انجین | ۲۴۹ سی سی |
سیستم راه اندازی انجین | استارتی/هندلی |
سیستم سوخت رسانی | انژکتور الکترونیک |
حداکثر توان | ۱۵.۲۶ کیلووات در ۸۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۱۹.۲۳ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه |
اندازه تایر جلو | ۲۱ اینچ |
اندازه تایر عقب | ۱۸ اینچ |
سیستم ترمزگیری جلو | دیسکی |
سیستم ترمزگیری عقب | دیسکی |
تعلیق جلو | تلسکوپی |
تعلیق عقب | تلسکوپی |
کیلومترشمار | دیجیتال |
نوع کلاچ | خیس صفحه روغنی |
معرفی ، نکات ضعف و قوت کایو ۲۵۰
موتور کایو k6 از سال ۹۶ به تعداد محدود وارد بازارشد..این تازه وارد چینی اوایل با ضعف هایی همراه بود .از جمله ضعف های این موتور ضعف در سیستم سوخت رسانی و ریپ زدن های بی برنامه در مسیر بود که مربوط به سیستم نیمه انژکتور این موتور بود و اینکه دستگاه دیاگی برای این موتور موجود نبود..
طبق تحقیق در سایت های خارجی نود درصد موتورهای کایو در خارج ازکشور از نوع کاربرات بود که تو کشور ما بخاطر ممنوعیت واردات موتور های کاربرات با این مدل انژکتور وارد شد.
یکی از ضعف های دیگه که میتونیم اشاره کنیم روشن نشدن بعد از شستشو بود که این مشکل به خاطر ضد اب نبودن سوکت های برق موتور و دسته سیم انژکتور بود
و اخرین ضعف خورد شدن چرخ دنده استارت …که در هنگام استارت زدن موتور حتما باید موتور خلاص باشه….گاهی اوقات دوستان کلاج رو میگرفتن و استارت میزدن که این کار هم خالی از عیب نبود….چون دیده میشد توخیلی از موتورها کلاج تنظیم نبوده و در هنگام استارت به موتور شوک وارد میشد که همین مورد بیشترین آسیب رو میرسوند و حتما باید موتور خلاص باشه…
البته آسیب در دراز مدت باعث شکستی میشد نه با چند بار انجام دادن اشتباه این کار….
اولین راه حل برای حل مشکل ریپ زدن و سیستم سوخت رسانی بود …که موتور به کاربرات تغییر پیدا کرد….با کاربرات کردن نه تنها مشکلات انژکتور و ریپ زدن موتور حل شد بلکه مشکل روشن نشدن بعد از شستشو هم حل شد…
و راه حل مشکل بعدی اینکه تو مدل های بعد ۹۶ و ۹۷ و۹۸ یعنی مدل ۹۹ اومدن از چرخ دنده استارت با دندونه های کمتر ولی درشت تر استفاده شد که همین تغییر رو موتور باعث شد دیگه خبری ازشکستگی چرخ دنده های استارت نشه…دوستانی هم که کایو های زیر مدل ۹۹ داشتند بعد ازخرابی چرخ دنده و موجود شدن چرخ دنده استارت های مدل ۹۹ و جایگزین کردن مجموعه استارت اون ها هم به این داستان پایان دادند..
خدمات کایو ۲۵۰
برخی از خدمات انجام شده بر روی کایو ۲۵۰ در گروه پژمان موتور