گلکسی NA 250 (اصلاح و دمونتاژ مدار سیم کشی)

اصلاح و طراحی مدار سیم کشی گلکسی  NA 250
Galaxy NA 250

گلکسی NA 250 (ایرادات ، اصلاح و طراحی مدار سیم کشی)

در زمینه اصلاح و طراحی مدار سیم کشی گلکسی NA 250 که از برند SYM می باشد یکی از ایرادات آن مونتاژ مدار سیم کشی هست و البته بماند که پیچ ها و حدیده ها هم مشکل دارند. زمانی که درخچه سیم کشی بررسی می کنیم سیم ها باید به صورت آزاد باشند و خم شدگی نداشته باشد تا فشار به آنها وارد نشود ولی با توجه به سیم کشی مدار هایی که انجام شده کلا باید عوض شود و اصلاحات اعمال گردند.

تحت فشار بودن سوکت بنزین
تحت فشار بودن سوکت بنزین گلکسی NA 250

مراحلی که در آچار کشی هست بستن پیچ مهره فقط نیست و اصلاح این سیم کشی ها اولویت و اهمیت زیادی دارد مثلا سوکت پمپ بنزین در این موتور تحت فشار هست یعنی انقدر این سوکت کج بسته شده که در حالت شکستن قرار دارد در حالی که موتور سیکلت ۲۰۰ کیلومتر هم کار نکرده و باید از ابتدا دوباره طراحی بشه.

تحت فشار بودن سیم سوزن انژکتور
تحت فشار بودن سیم سوزن انژکتور گلکسی NA 250

در قسمت سیم سوزن انژکتور که در تصویر بالا مشاهده می کنید وقتی درخچه را جابه جا می کنیم به سیم اشاره شده فشار وارد می شود حتی دقت در این زمینه که سوکت ها از مسیر خودش رد شود هم متاسفانه درست انجام نشده همچنین در قسمت کوئل می بینیم تمام اتصالات در حال فشار هست و از صدای جیر جیر که با چرخاندن فرمان ایجاد می شود به این نتیجه میرسیم که به صورت کلی باید مدار سیم کشی ها اصلاح و طراحی متناسبی با نوع موتور انجام شود.

رد فلاپ روی شلنگ های ترمز
رد فلاپ روی شلنگ های ترمز

یکی از موارد به شدت خطرناک در این مدل موتور سیکلت شلنگ های ترمز این مدل می باشد که رد فلاپ ها روی آنها افتاده است و باعث خطر قفل شدن شلنگ ترمز در کارکرد بالاتر موتور می شود.شلنگی که به عنوان شلنگ ABS هست با چپ راست شدن فرمان موتور سیکلت دقیقا روی قسمت بستن فلاپ ،شلنگ قرار می گیرد و به مرور زمان بریده خواهد شد و احتمال قفل کردن کلیپر چرخ جلو می باشد.

جهت دریافت خدمات تعمیر تخصصی موتورسیکلت از جمله : مشاوره و ثبت نوبت تعمیرگاهی از طریق دکمه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫2 نظر

  • امیر حسین

    درود.خداقوت..ممنون از مطالب مفیدتون
    من ویدئو رو که دیدم نگران شدم یکمی در مورد درگیر بودن سیم کشی موتورم…چطوری باید نوبت بگیرم حضوری بیام خدمتتون؟

    ۱۴۰۲-۱۱-۰۴ در ۱۶:۳۷
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *