نقد و بررسی کیو جی موتور SRK 250 RR (مشخصات فنی اس آر کی ۲۵۰ آر آر)

موتور کی یو جی موتور SRK 250 RR دارای یک انجین ۲ سیلندر، ۴ زمانه، آب خنک و ۸ سوپاپ (DOHC) هست و انتقال سوخت در این انجین به کمک سیستم انژکتور دلفی انجام می شود. نسبت تراکم این انجین ۱۲ به ۱ اعلام شده که تراکم بالایی به حساب می آید.حجم دقیق انجین SRK ریس ۲۴۹ سی‌سی هست و حداکثر قدرتی که میتونه تولید کنه به ۳۱.۵ اسب‌بخار در دور موتور ۱۱۰۰۰ می رسد. حداکثر گشتاورش هم ۲۱.۲ نیوتون‌ متر در دور موتور ۹۰۰۰ عنوان شده.

نقد و بررسی کیو جی موتور SRK 250 RR

انتقال قدرت در این مدل به کمک سیستم زنجیر انجام می شود و قبل از اون یه گیربکس ۶ سرعته زحمت مدیریت دنده‌ها رو می کشد. گیربکس این موتور در حالت اولیه و صفر کیلومتر که موتور رو می گیرید کمی سفت هست و دنده‌ها با فشار زیاد جا میخورن که البته با استفاده از روغن با کیفیت این موضوع کاملاً حل میشه.روغن مورد استفاده در این موتور باید گرانروی 10W40 داشته باشه و حجم روغنی که باید در محفظه کارتل SRK 250 RR بریزید ۳.۲ لیتر هست.

این حجم از روغن موتور حجم زیادی برای یه موتور دو سیلندر به حساب میاد و وقتی که از یه روغن با کیفیت هم استفاده کنید، در زمان تعویض روغن و سرویس موتور هزینه‌ی نسبتاً زیادی بابت اون باید بپردازید که به نظرم یکی از نقطه ضعف‌های این موتورها همین هزینه نگهداری زیادش هست.

آچارکشی و سرویس دوره ای موتورسیکلت

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 8 =