بررسی بنلی ۲۵۰ تک سیلندر(مشخصات فنی بنلی ۲۵۰ نیو)

در سال ۹۵، بنلی ۲۵۰ تک سیلندر وارد بازار ایران شد. در سال ۹۹، این موتور با یک فیس‌لیفت جدید معرفی شد که تغییرات اساسی در ظاهر و شاسی آن را به همراه داشت. اما انجین موتور باقی‌ماند. تغییرات در ظاهر و شاسی، موجب پس‌رفت از نظر برخی افراد شد. از جمله تغییرات، استفاده از شاسی و طراحی ظاهری بنلی ۱۵۰ نیوفیس در این موتور بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

این تغییرات شامل کوچک شدن ابعاد موتور، باریک شدن لاستیک‌ها و کاهش اُبُهت موتور بود. نکته جالب این است که ظاهر و شاسی بنلی ۲۵۰ تک‌ سیلندر در کشورهای مختلف متفاوت بوده و بنابراین برخی از افراد معتقدند که موتوری که وارد ایران شده، ورژن متفاوتی از بنلی ۲۵۰ تک‌سیلندر است.

آچارکشی و سرویس دوره ای موتورسیکلت

موتور بنلی TNT 25N با انجین ۲۴۹ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ مجهز به سیستم خنک‌کننده آب است. توان تولیدی آن در دور موتور ۹۲۵۰ به ۲۵.۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۱.۲ نیوتون‌متر در دور موتور ۸۰۰۰ می‌رسد. نسبت تراکم این موتور ۱۱.۲ به ۱ است و از سیستم انژکتور برقی برای انتقال سوخت استفاده می‌کند.

Benelli single cylinder motorcycle review 1

مصرف سوخت TNT 25N نزدیک به ۳ لیتر در صد کیلومتر است و با ظرفیت باک سوخت ۱۳.۵ لیتری، می‌توانید مسافتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کنید. این موتور با دمای بالای کار می‌کند که ممکن است در فصول گرم سال و شرایط ترافیک شهری برخی افراد را ناراضی کند.

آموزش تعمیرات موتور سیکلت
مقالات مرتبط

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫2 نظر

  • حسین

    سلام – یه سوال من ۲۵۰ نیو دارم حدود ۴۰۰۰ تا روندم ولی از اول مشکل دنده دارم مخصوصا زمانی که میخوام از دنده ۶ کم کنم- اصلا از دنده در نمیاد فقط باید با لگد محکم بزنم تا دنده کم کنه و . از دنده ۲ به ۳ هم دنده جا نمیخوره باید یکی کم کنی بعد آیا شما هم این مشکل رو دارید ؟؟؟؟

    ۱۴۰۳-۰۲-۱۹ در ۱۳:۱۵
    • Pejman

      درود.باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکلش برطرف کنند

      ۱۴۰۳-۰۲-۱۹ در ۱۴:۰۲

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *