نقد و بررسی سوزوکی GSX250R

نقد و بررسی سوزوکی GSX250R

مدل : سوزوکی GSX250R

تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ : 2 سیلندر/۴

قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) : 24.7/8000

گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) : 23.3/6500

گیربکس : 6 سرعته

نوع کلاچ : دستی

حجم موتور (سی سی) : 248

طول/ عرض/ ارتفاع (میلیمتر) : 1110/740/2085

وزن خالص (کیلوگرم) : 178

سوخت مصرفی : بنزین

کمترین فاصله از سطح زمین (میلیمتر) : 160

حجم مخزن سوخت (لیتر) : 15

سیستم استارت : استارت الکتریکی

سیستم خنک کننده : آب خنک

سیستم سوخت رسانی : EFI

سیستم تعلیق جلو : تلسکوپی

سیستم تعلیق عقب : تک فنر

ترمز جلو : دیسکی

ترمز عقب : دیسکی

لاستیک جلو : 110/80-17

لاستیک عقب : 140/70-17

نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی

فاصله دو محور (میلیمتر) : 1430

مشخصات فنی سوزوکی GSX250R

موتورسیکلت Suzuki GSX 250R، که توسط شرکت تک تاز مونتاژ می‌شود، دارای یک موتور ۲۴۸ سی سی دو سیلندر است که با توان ۲۴.۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳.۳ نیوتن متر عمل می‌کند. این موتور در دورهای ۶۵۰۰ دور در دقیقه بیشترین گشتاور را تولید می‌کند و بیشترین قدرت آن نیز در دور ۸۰۰۰ دور بر دقیقه مشاهده می‌شود. پیشرانه این موتور دارای ساختار دو سیلندر موازی با دو سوپاپ برای هر سیلندر است و از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی و پاشش سوخت الکتریکی برای سوختن استفاده می‌کند. خنک‌کاری آن نیز با آب انجام می‌شود.

این موتور با ساختار SOHC باعث می‌شود که عملکرد آن در سرعت‌های ۲۴ تا ۸۸ کیلومتر بر ساعت به صورت بهینه و در حداکثر کارایی قرار گیرد. به همین دلیل با وجود توانایی متوسط پیشرانه GSX 250R، این موتورسیکلت شتاب خوبی دارد. حداکثر سرعت استاندارد آن نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

آچارکشی و سرویس دوره ای موتورسیکلت

جعبه دنده GSX 250R از نوع شش سرعته است که به موتورسواران امکان تعویض سریع و آسان دنده را می‌دهد. وزن خالص این موتورسیکلت ۱۸۱ کیلوگرم است که به نسبت مناسبی تقسیم شده است، با این حال برخی منابع وزن GSX 250R را ۱۷۸ کیلوگرم اعلام می‌کنند. این موتورسیکلت اسپرت و شهری سوزوکی برای دو نفر به صورت غیر هم سطح طراحی شده است.

سیستم تعلیق جلویی تلسکوپی است و در بخش عقب از کمک فنر استفاده شده است. با وجود موقعیت GSX 250R به عنوان یک موتورسیکلت اسپرت و شهری، سواری آن برای استفاده روزمره نرم و قابل قبول است. از رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده شده است و مشخصات تایر جلو ۱۱۰/۸۰ و تایر عقب ۱۵۰/۵۵ اعلام شده است که همچنین به علاوه‌ی ظاهر زیبا، پایداری مناسبی را به GSX 250R ارائه می‌دهد.

امکانات سوزوکی GSX250R

سوزوکی GSX 250R در بحث امکانات قابل مقایسه با دیگر محصولات مشابه، جایگاه رقابتی چندانی ندارد و ویژگی‌های آن با بیشتر موتورسیکلت‌های اسپرت و شهری در ایران مشابه است. این موتورسیکلت از سیستم استارت الکتریکی و سامانه ضد سرقت استفاده می‌کند.

همچنین کلاستر (جلو آمپر) آن به صورت دیجیتالی طراحی شده و در مرکز فرمان قرار دارد. چراغ جلوی این موتورسیکلت با استفاده از لامپ‌های LED و هالوژنی دوتایی طراحی شده است.ترمزهای سوزوکی GSX 250R در جلو و عقب از نوع تک دیسکی هستند و در هر دو چرخ از سامانه ABS استفاده شده است.

آموزش تعمیرات موتور سیکلت

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *