نقد و بررسی یاماها MT25 (مشخصات فنی ام تی ۲۵۰)

بررسی موتورسیکلت یاماها MT25
آچارکشی و سرویس دوره ای موتورسیکلت

یاماها MT25 که پرچمدار یاماها تو سبک موتور های استریت به حساب میاد و از محصولات پر طرفدار یاماها در ایران به حساب میاد که بازار خرید و فروش خوبی هم داره.مزیتی که یاماها MT25 در نسل‌های قبلی خودش داشت این بود که بعضی از مدل‌هاشون ترمز ضدقفل یا ABS داشتند ولی مدل نیوفیس، خبری از ترمز ABS نیست.

توی ۶ سال گذشته محصولات یاماها رو شرکت نیرو موتور داره وارد میکنه و از مونتاژ نسبتا قابل قبولی برخوردار هست.

یاماها MT25
Yamaha MT25

یاماها ام تی ۲۵ یه انجین ۲ سیلندرِ ۸ سوپاپِ آب خنک داره که سوپاپ‌ها هم به کمک ۲ میل بادامک (DOHC) حرکت میکنند.انجین این موتور با R25 کاملا یکی هست و از لحاظ مشخصات فنی هیچ اختلافی توشون نمیتونید پیدا کنید. توصیه میشه توی این موتور بنزین سوپر و روغن باکیفیت (موتول) استفاده کنید.

حجم دقیق انجین ام تی ۲۴۹ سی‌سی هست و حداکثر قدرتش به ۳۵/۵ اسب‌بخار در دور موتور ۱۲۰۰۰ میرسه و حداکثر گشتاورشم ۲۳/۶ نیوتن‌متر در دور موتور ۱۰۰۰۰ در دسترس شما قرار می گیره.

سیستم سوخت رسانی یاماها MT25 انژکتور برقی هست و یک گیربکس ۶ سرعته‌ که هیچ تکنولوژی خاصی روش استفاده نشده.حجم روغنی که توی این موتور باید بریزید  ۱ لیتر و ۸۰۰ سی‌سی هست.

در بحث کیفیت این موتور باید بگم که مهندسی و کیفیت ساخت انجینش در سطح بالایی هست. اگه سرویس‌های دوره‌ای موتور رو به موقع و درست انجام بدید یاماها MT استهلاک پایینی داره و چندین سال بدون هزینه بالایی می تونه بهتون سواری بده.

یاماها MT25
یاماها ام تی ۲۵۰

یاماها ام تی ۲۵ توی بحث هندلینگ عملکرد خوبی داره و قدرت مانور دادن قابل قبولی به رایدر میده. قدرت مانور بالا و زاویه چرخش فرمون مناسبش باعث میشه هیچ مشکلی توی ترافیک شهری نداشته باشید.

یاماها MT25 دارای یک شاسی الماسی هست و وزنش به مایعات ضروری به ۱۶۵ کیلوگرم میرسه.توی قسمت جلو دوتا کمک فنر تلسکوپی معکوس داره و در قسمت عقب هم یه مونوشاک داریم که در ۷ حالت مختلف قابل تنظیم هست. هر دو کمک‌فنر یاماها MT25 از برند KYB هستن که عملکرد بی نقصی هم دارند. در مورد ترمزها هم بگم که جلو و عقب‌ش دیسکی هستند و عملکرد خوبی از خودشون نشون میدن.

برند لاستیک‌های فابریک این موتور IRC هست که کیفیت مناسبی هم داره. سایز لاستیک جلو ۱۱۰/۷۰ و سایز لاستیک عقب هم ۱۴۰/۷۰ هست که جفتشونم روی رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی سوارن و رنگ رینگ‌ها هم که جذابیت خاص خودش رو داره.

یاماها ام تی ۲۵ میتونه در مدت زمان ۶ الی ۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ میرسه و حداکثر سرعتش هم نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعته می باشد.

یاماها MT25
یاماها MT25

بحث تأمین قطعه یکی از مواردی هست که تقریبا اکثر موتورسیکلت های داخل ایران با مشکل باهاش مواجه هستند البته این مدل موتور لوازمش نسبتا بهتر در بازار موجود هست و راحت تر از محصولات دیگه لوازمش را می تونید پیدا کنید.

در مورد خدمات هم می تونید برای سرویس های دوره ای و یا پس از اتمام زمان گارانتی موتورسیکلت به تعمیرگاه های مجاز و معتبر نیرو موتور (گروه پژمان موتور) مراجعه کنید و از خدمات تخصصی اون استفاده کنید.

مطالب مرتبط

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *